Kulturkullan

Vecka 6

* Läser: Sommarsquash tokolosh! av Rachel Zadok. Jag fick den här boken i julklapp av svärmor. Vi har den på skolan men jag har inte lånat den, bara tyckt att den har en rolig titel. Boken handlar om Faith som växer upp i Sydafrika. Den första delen utspelar sig 1985 och den andra 1999. Det är intressant med en annan kultur och Sydafrika skulle jag kunna tänka mig att åka till.




* Lyssnar på: En blekt blondins ballader 1980-2005 med Eva Dahlgren. Det här var en bra blandning att köpa för mig som bara har Dahlgren på gamla kassetter. Här finns de ju, alla de bästa låtarna. Blackheart, Vem tänder stjärnorna, Lev så, Ängeln i rummet. Jag har inte hört något från henne på flera år. Vart har hon tagit vägen?



* Veckans citat:
"Ska ni gå på workout?"
Kollegans mamma har missuppfattat det där med after work...

* Veckans händelse: Första deltävlingen i melodifestivalen i Göteborg på lördag. Jag ska gå på genrepet på fredag.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=101132&a=1339406&lid=flashpuff_1415315&lpos=section_0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0