Kulturkullan

Vecka 7

* Läser: Jag är inte rädd av Niccolò Ammaniti. Michele bor i Italien och är nio år. En dag hittar han en pojke som sitter instängd i ett djupt hål. Han tänker berätta det för sin pappa men sedan håller han det hemligt. Pappan får besök av en otäck gubbe och Michele hör hur de pratar om pojken i hålet och att de ska skära öronen av honom. Hittills är boken bra och lite läskig.

http://www.bokrecensioner.se/

* Lyssnar på: Välkommen hit med Lars Demian. CD från 2007. Många av de här låtarna hörde jag på konserten och han spexar till det så det blir roligare live. Konserthuset är en lite konstig plats för Demian att uppträda på och det var nog ännu bättre på Café Deluxe i Växjö men nu bor kompisen närmare Göteborg och är inte lika mobil som jag. Demian fortsätter outtröttlig med sina politiska texter. Här finns titlar som Expressen, Bättre att va bög och Den glade polisaspiranten.


Lars Demian - Välkommen hit.www.blaskan.nu
* Veckans citat:
Jag: "Var har du fått tag i skjortan?"
Kompis: "Kemtvätten."

Kompisen som inte köper kläder så ofta har en mamma som jobbat på kemtvätt och när kläderna inte blev hämtade kunde hon ta hem dem.

* Veckans händelse: Alla hjärtans dag på lördag. (Pappas 65-årsdag på fredag.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0