Mia & Micke

Jag var och lyssnade på Mia och Micke Martinsson igår på Lagadalen i Lagan. Det var årets första Kyrkan på krogen. Jag har gått ur svenska kyrkan men kan gå på sådana där evenemang ibland. Jag försöker förstå mina kristna vänner och går och lyssnar när de sjunger i gospelkör. Mia och Micke är duktiga musiker och har bland annat varit med i olika krogshower. Igår berättade Mia om deras förhållande, hur de krisat men klarat av att stanna kvar, varvat med sång. Det var väldigt modigt och starkt gjort och jag kan inte låta bli att förundras över hur förlåtande religiösa människor kan vara.

www.smp.se
Hela familjen Martinsson med bebisen Elsa, född i augusti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0