Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?p=6723#more-6723

1. Vad skulle vara det första du skulle göra om du vann 2 miljarder kronor?

2. Det som förstör livet för många, både den som har mycket pengar och den som har lite, är det där omättliga begäret som aldrig blir nöjd: girigheten. Vad är din svaghet när det gäller pengar, vad har du lättast för att slösa på mer än du borde?

3. Om du skulle skänka något till något välgörande ändamål: vad skulle du skänka till?

4. Om du skulle satsa en del av pengarna i något kulturellt, vad skulle det vara? En film? Sponsra en författare? Sätta uppe en teater? Köpa in konst?

1. Boka en dyr resa till någon avlägsen stans.


Jag på stranden i Southend. Inte så dyrt, inte så långt bort, inte så snygg strand i ebb, men ändå.



2. Jag gör av med mycket på att äta goda saker.


Melon, inte så dyrt.

3. Det finns många jag skulle kunna skänka till; Röda korset, Amnesty, Cancerfonden, Läkare utan gränser, BRIS.
4. Bygga konserthus i Ljungby.


Kommentarer
Postat av: Liz1e

konserthus i Ljungby låter vettigt!

2009-01-28 @ 22:01:17
URL: http://www.liz1e.blogspot.com
Postat av: Josefine

1.Jag skulle betala av alla lån, säga upp mig och bara göra sådant jag ville själv... Kunna vara hemma med sonen längre och inte vara beroende av F-kassan. Renovera huset + resa och ge bort pengar till familjen...



2. Veckotidningar och godis...





3. Röda Korset såklart (jobbar ideellt där redan)



4. Jag skulle inreda vårt loft på uthuset och köpa in en massa dukar, färger och sitta där och måla...

2009-01-29 @ 15:11:53
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Ylva

Josefine. Vad fint det låter med loft.

2009-01-30 @ 15:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0