Robert & Cavatina

Det var en fin konsert jag var på igår. Den här Robert är verkligen en gitarristekvilibrist (ekvilibristgitarrist? äh, jag googlade ekvilibrist och så betyder det balanskontsnär, jag vill att det ska betyda någon som är bra på något). Tyvärr satt jag så långt bak så jag såg inte så mycket men han måste ha rört fingrarna fantastiskt fort. Kollegan som skjutsade hem mig sa att det lät som att de var minst fem stycken som spelade. Jag har svårt att bedöma duktighetsgrad på musik eftersom jag inte kan spela själv, men jag frågade några som kan och de sa att han var mycket duktig. Dessutom är han snygg.

Cavatina är också bra. Det är en gitarrgrupp som har hållit på sedan 1992 i olika konstellationer.




http://gitarrmusik.info

Kommentarer
Postat av: nipe

Aha! Det var en grupp! Jag trodde han skulle spela Cavatina, du vet ledmotivet till Deer Hunter...

Alltid lär man sig nåt nytt!

2009-01-21 @ 21:48:41
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0