Simhall

Jag har varit och simmat för första gången sedan i april tror jag. Det gick trögt och jag orkade bara en halvtimme. Det är något fel på min teknik för jag ligger så långt ned i vattnet att jag får ont i nacken efter ett tag.


Här är en bild på mig från Bahamas förra sommaren. En kompis sa att jag ser ut som en amerikanska som äger stranden i min glittriga baddräkt och Nasa-keps. Det var nästan så. Inte för att jag är särskilt amerikansk, förutom att min morfar föddes i USA av svenska föräldrar och flyttade tillbaka till Sverige när han var fyra år, men vi hade en stor del av stranden för oss själva.

Kommentarer
Postat av: nipe

Några tips jag fick av en fd landslagstränare i simning:

1. Använd simglas, du ska ner under vattnet när du skjuter fram armarna.

2. Skilj på bentag och armtag, sparka när du för fram benen och sen upp med huvudet när du drar bak armarna.

3. Glid länge på framskjutet.

4. Lugnt och fint, det enda som kan gå fort är när du drar bak armarna. Lättare att ta det lugnt när du väl insett tjusningen med nr 1.

Lycka till. De råden fick jag innan Vansbrosimningen och de ökade min hastighet massor, paradoxalt nog. :-)

2009-01-27 @ 23:59:12
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Nipe. Tack för tipsen! Sambon sa också att jag ska ned, åtmnstone till näsan. Simglasögon borde man ha.

2009-01-28 @ 17:38:50
Postat av: Anonym

Nummer fyra är fel! Du ska ta det lugnt när du drar bak armarna, men det ska gå fort när du skjuter fram dem. Annars blir det jättejobbigt! /Elin och limpan som simmat i över 10 år.

2009-02-02 @ 10:15:03
URL: http://sirbill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0