Sluta klaga

Mamma, jag vill att du slutar klaga på min grammatik. Jag tänker inte godkänna fler de-dem-kommentarer nu! Har du funderat på varför jag inte vill prata något annat språk när ni är med? Det är meningen att man ska kommentera vad jag skriver om, inte hur.
 
Nu kom jag att tänka på en lustig föreläsare jag hade i Borås som var från något land (förvånande nog) och sa att vi inte skulle tänka på hur han pratade utan vad han sa. Det var jättesvårt när han uttalade saker som hej och hå. Maria, vad hette han och var kom han ifrån?

http://psyklopedin.org


Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag tycker inte heller om de som klagar på grammatiska fel, huvudsaken är väl att man gör sig förstådd!? Sen beror det ju såklart på sammanhang, skriver jag t.ex. en uppsats eller något annat viktigt så är jag ju självklart mer noggrann! (eller heter det noggrannare?) : )

2009-01-11 @ 12:18:53
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Ylva

Josefine. Tack. Mina föräldrar är språklärare och brukar säga att det är viktigast att göra sig förstådd men sedan ska de ändå alltid rätta.

2009-01-11 @ 12:46:08
Postat av: Mor

Jag rättar aldrig folk som gör sitt bästa! Svaga elever får göra hur många grammatikfel som helst. Huvudsaken är verkligen att göra sig förstådd! Men duktiga elever som slarvar eller struntar i om det blir fel, de ska rättas så att de förbättrar sitt språk. Vad är det annars för vits med språklärare? Och till de duktiga hör du! Rätta mig gärna; det tål jag!

2009-01-11 @ 14:25:38
Postat av: Anna

ta en titt på mina auktioner :)

http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=1542018&listtype=0

2009-01-11 @ 16:06:55
URL: http://abananna.blogg.se/
Postat av: Maria

ja... vad hette karln? Från Polen var han tror jag. Pratade som skurken i ett TinTin-äventyr gjorde han iaf. Nått på K? kasimir?!

2009-01-11 @ 17:07:49
Postat av: Ylva

Ja, Kazimir var det!

2009-01-11 @ 19:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0