Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?p=10811

1. Har du varit i Almedalen under politikerveckan, i år eller något annat år?

2. Brukar du följa vad som sker i Almedalen under dessa politikerveckor?

3. Statsminister Reinfeldt får hård kritik för sitt tal, där han ska ha visat att han inte vet hur "vanliga människor" har det. Tycker du att det finns någon politiker som du upplever vet hur verkligheten är för "vanliga människor"?

4. Vad tror du om vi skulle ta initiativ till och starta en Kulturvecka på liknande sätt? Skulle vi starta den i Visby också, eller på någon annan ort?

1. Nej.
2. Nej.
3. Vår jordbruksminister Eskil Erlandsson. Jag vet var han bor och det är på landet, vilket jag tycker är sympatiskt för en jordbruksminister. Min kollega bodde nära hans gård innan och pekade ut den för mig. Stort men inte flådigt.

www.riksdagen.se

4. Kulturvecka tycker jag vi ska ha i Växjö, det är lagom stort för att det ska kunna funka och lagom nära för mig. Göteborgsdagarna bytte namn till kulturkalaset för några år sedan, men det blev inte lika populärt.
http://www.goteborg.com/default.aspx?id=23374


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0