Kulturkullan

Vecka 29

* Läser: Ska börja på Ett barns bok om mord av Chloe Hooper.

* Lyssnar på Imperiet. MNW klassiker. Dubbel-CD från 2007. Imperiet har just släppt en samlingsbox men jag tror att den här dubbeln räcker för mig. Här finns alla gamla låtar jag behöver varav jag har de flesta enbart på kassett. (Igår på puben såg jag en kille med freestyle, det var uppfriskande att se att någon annan än jag fortfarande lyssnar på band). Jag tröttnar aldrig på geniala Saker som hon gör, ...som eld, I hennes sovrum, Österns röda ros, Fred och Kriget med mig själv.

Klassiker (2CD) - Imperiet - Musikhttp://cdon.se/musik/imperiet/klassiker_(2cd)-726673

* Veckans citat:
Jag: "Jag går på allt!"
Poetbekant: "Piller, konserter, poesiuppläsningar..."

* Veckans händelse: Hästpremiering i Hamneda på tisdag.
http://ljungby.lokaltidningen.se/article/20090622/ARTIKLER/526335074/1198

Kommentarer
Postat av: Maria

åhhh, imperiet!

2009-07-11 @ 19:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0