Om sinnen

Blinda hör ofta bra och döva har bättre syn än hörande personer. Man kompenserar för att man är handikappad, genom att utveckla ett annat sinne bättre. Jag både ser och hör dåligt. Å andra sidan har jag bra lukt- och smaksinne, vad man nu ska med det till. Känseln är nog också lite överdriven, jag har till exempel ingen smärttröskel alls.

Att kunna sålla ut små, små skillnader i smak gör mig mest bara besvärlig att gå ut och äta med. Det är så mycket som jag tycker illa om och vägrar, även i mycket små doser. Till exempel när sambon var snäll och kom med ett glas vatten med isbitar till mig när jag låg och solade. Tyvärr kände jag genast att det smakade fläder, eftersom han druckit flädersaft i glaset innan. Sinnes(!)sjukt.


Vårt fläderträd i förgrunden. Fläder är en ful smak!

Kommentarer
Postat av: Maria

Nej, fläder är en trevlig smak och ja, du är lite hopplös att gå o äta med... men jag tycker om dig iaf.

2009-07-01 @ 08:46:23
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: Mor

Vilka hemska egenskaper man ger i arv åt sina barn! Fläderavsmak och trädgårdslättja.

2009-07-01 @ 20:58:33
Postat av: Ylva

Mor. Tycker inte du heller om fläder! Jag blir faktiskt arg av det.

2009-07-02 @ 09:51:00
Postat av: Pia

Jag jobbar med dövblinda/gravt syn- och hörselskadade och det är fantastiskt att se hur utvecklade deras andra sinnen blir.

Psst!! Jag är inte heller så förtjust i fläder som alla verkar lovorda!! ;o)

2009-07-03 @ 22:36:19
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Gunilla

haha.. arg av fläder...det var ju riktigt roligt ..



Tror du sambon försökte reta upp dig ? :-)

2009-07-04 @ 09:43:40
URL: http://smulan-67,blogspot.com
Postat av: Ylva

Pia. Intressant! Det kan inte vara lätt att vara dövblind.



Gunilla. Sambon försökte ju vara snäll, men det gick fel...

2009-07-04 @ 12:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0