Ursäkta?

Jag har gått omkring fyra dygn (okej, mest dagtid) och ursäktat mig hit och dit. Det gör man nämligen i England. Visst hamnade jag i ovanligt många situationer där ett sorry var på sin plats, eftersom de praktiserar vänstertrafik även när de går och jag brukar gå till höger för att inte krocka, men även engelsmännen själva säger sorry väldigt ofta.

Det där fungerar inte i Sverige. Dagen efter att jag kom hem var jag på ICA. Inkörd på att be om ursäkt som jag var ställde jag mig bakom en tjej som satte upp tomatsås, bad om ursäkt men fick sedan slingra mig runt henne för att få tag i någon tomatsås. Hon varken sa något eller flyttade på sig.

20060710 tomato sauce 01 by jspatchwork
Foto: jspatchwork
http://www.flickr.com/search/?q=tomato+sauce&l=4

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Det där verkar vara standard på ICA... Jag har varit med om samma sak i mjölkdisken.

2009-07-29 @ 19:42:00
URL: http://constantlypray.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Mathilda. Ja, det kanske är typiskt ICA. Sämsta bemötandet får man på Netto och det har säkert att göra med deras dåliga arbetsvillkor.

2009-08-02 @ 19:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0