AC/DC

Det är många som är avundsjuka på att jag var på AC/DC på Ullevi igår. Man kan undra vad jag gjorde där över huvud taget eftersom jag inte ens gillar dem. Vi har kompisar som tycker om dem som fixat biljetter och jag älskar att gå på konsert så jag gav ett par biljetter som tidig födelsedagspresent till sambon. Vi stod ungefär i mitten av planen nära mixerbordet (sambon säger att det brukar vara bäst ljud där). Man ser inte så mycket men det är häftigt att vara nere på planen och med bland fansen.

Mitt praktiska tänkande sträckte sig till att ha regnjacka, mest för att jag hade fickorna som handväska. Jag tänkte inte, som de flesta andra hade gjort, att lämplig konsertklädsel är jeans, svart t-shirt och gympaskor utan jag ville ha korta skinnklänningen och sandaler med öppen tå. Helt mirakulöst lyckades jag undvika att få mina tår klämda till köttmos, bland annat för att jag ställde mig strategiskt bakom ett gammalt AC/DC-fan som inte såg ut som att han tänkte hoppa och det gjorde han inte heller förrän de spelade Highway to Hell.

Kul upplevelse är det ju alltid med ett fullsatt Ullevi men jag hade inte lärt mig en enda text innan. Det är helt omöjligt att höra orden från den sångaren. Men skrika kan man ju göra så det gjorde jag, även när Angus strippade trots att jag inte ville se så mycket av honom. Som tur var stoppade han med att dra ned byxorna och visa sina kalsonger med AC/DC-tryck över rumpan.


Roligt på förra årets hårdrockskonsert, med Iron Maiden, var när en kille blev helt till sig när han såg mig i skinnklänningen och sa "åh, en äkta maidenbrud".


Kommentarer
Postat av: Pia

Åh, AC/DC!! De gillar jag.. men jag skulle aldrig palla en konsert faktiskt.. Min nacke klarar inte stående position för länge och sedan jag fick nackskadan är jag ganska ljud- och ljuskänslig så.. ingen bra kombination!! ;o)

Men jädrars vilken snygg klänning.. på dig!!

Fick en inre bild av hur JAG skulle sett ut i den.. ryser :o)

2009-06-23 @ 21:53:28
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Ylva

Jag har som favoritgrej att gå på konserter men det är egentligen inte så himla bra för mina redan halvdöva öron.



Tack för att du tycker klänningen är snygg! :-)

2009-06-23 @ 22:04:53
Postat av: Ida

Vad gött det låter! Mina vänner som var där var lyriska. Blev erbjuden biljett i lördags pga avhopp, men bangade. Jag ville gärna - men halva grejen är ju att ladda innan och det hade jag ju inte hunnit. =)

2009-06-23 @ 22:12:41
URL: http://rocknlola.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Vi var visst 57200 personer och det är såklart väldigt häftigt, men någon hårdrockare lär jag aldrig bli.

2009-06-24 @ 15:40:00
Postat av: Jernis

AC/DC är ju egentligen en engelsk förkortning för växelström/likström. Jag hörde en gång av en engelskspråkig att det även är slang för bisexuell. Så träffande.

2009-06-25 @ 09:14:11
URL: http://jernis.wordpress.com/
Postat av: Ylva

Det med växelström hade jag hört, men inte att det kan betyda bisexuell, intressant.

2009-06-25 @ 13:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0