Att gå upp tidigt

En kollega sa att hon gått upp klockan fem för att koka havregröt och lät som att det var något duktigt med det. Jag tycker bara det är galet. När jag gick upp mitt i natten en gång med ett tiddelipom och gjorde gröt åt sambon, (tre minuter i micro, men ändå) som skulle med ett morgonflyg, tittade han bara på mig och sa åt mig att gå och lägga mig igen. Det var en period när jag inte var särskilt frisk.

I tisdags gjorde jag en mardrömsresa till Jönköping. Jag gick upp 5.30 och åkte ungefär enligt  tabell så här: bussen från Ljungby 6.20, byte i Vislanda 6.57, framme i Alvesta 7.13. Tåg därifrån 7.34. I Nässjö 8.06. Från Nässjö till Jönköping 8.24 och framme 9.00 samt taxi till Södra Vätterbygdens Folkhögskola där det var registrering 9.30. Tror ni man hinner sova något på en sådan resa? Nej, inte jag i alla fall.

Jag hade pressat i mig en smörgås hemma och i Alvesta köpte jag en blåbärssmoothie som sedan drippade ned på mitt linne, som var ett av de få plagg jag hade med mig i min komprimerade packning...

Vad är det här för dumma korkar? Går nästan inte att dricka ur utan att spilla!
http://www.bramhults.se/original_smoothies.html

Kommentarer
Postat av: Jernis

Visserligen blårött stänk, men ändå, så ditt svar blev ja på frågan ovan? Låter annars som jag. Kamouflagepersedlar funkar bättre, men skulle kanske uppfattas med viss misstänksamhet på en bibliotekskonferens.

2009-06-21 @ 08:21:54
URL: http://jernis.wordpress.com/
Postat av: Ylva

Nu förstår inte jag vilken fråga jag ska svara ja på.



Jag kunde nog ha haft kamokläder lika väl som jag kunde ha världens kortaste byxkjol.

2009-06-23 @ 22:02:26
Postat av: Jernis

När jag skrev kommentaren fanns det en ruta ovanför inlägget med klickfråga om man hade röda prickar eller inte. Det var visst RFSU som ville veta.

2009-06-25 @ 09:05:03
URL: http://jernis.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0