Sommarens bästa!

Igår åkte vi hemåt från Göteborg vid tolvtiden men var inte helt hemma före nio. Första stoppet var Biltema i Halmstad, en affär som är så tråkig så jag blir arg och jag har kommit på att då är det lika bra att inte gå in alls, så i stället gick jag en runda på Chilli som har inredningsprylar. Sedan Jula.

Vi gick en promenad runt Danska fallen, fina vattenfall där det sägs att svenskar byggt en ranglig bro som danskar klivit ut på varpå den rämnade och de drunknade.

Jag fick den fina idén att handla på fiskrökeriet där de har goda laxsmörgåsar, som vi tog med oss och åt på vår lilla brygga. Vi fick akut sommar och då är det bara att ignorera begynnande halsont och ta årets premiärdopp. Jag hade köpt en luftmadrass med arm- och nackstöd på Jula och det är världens bästa grej! Nu vet jag vad jag ska pyssla med om det blir fint väder i sommar, flyta omkring i dammen! Idag rea, 49 kronor! Jag har nog önskat mig något sådant här i flera år, minns att jag såg en reklampryl man kunde vinna och jag tror att det var Cloetta kexchoklad som hade plastfåtöljer.

Idag körde jag till Jula i Växjö och köpte tre madrasser till så vi kan ha "pool"-party. Sedan till stugan för att kajka runt i dammen. Jag låg där i ungefär en timme och lyssnade på radio. Det var 21 grader varmt i ytan och mysigt när Astrid Lindgren läste Lotta på Bråkmakargatan.

Luftmadrasswww.jula.se

Kommentarer
Postat av: Ida

Ahh det ser underbart ut. Det enda som fattas är en liten glasbehållare i armstödet.

2009-06-23 @ 22:09:45
URL: http://rocknlola.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Ja, men precis! De hade en sådan variant men den såg ändå inte lika bekväm ut ;-)

2009-06-23 @ 22:11:26
Postat av: Maria

jag har precis lärt mig att man skall stanna på laxbutiken i falkenberg för där har de glassbufé

2009-06-24 @ 09:21:00
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: Ylva

Glassbuffé?! Det får de väl sätta upp stora skyltar om!

2009-06-24 @ 15:40:59
Postat av: Maria

ja, visst borde de? Visserligen var det mest tillbehören som var buffe men de hade ett imponerande utbud sorter

2009-06-24 @ 20:03:45
URL: http://morellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0