TAW

Nu har jag varit med fyra andra tjejer på Tomas Andersson Wij. Det var väldigt fint och trevligt i hembygdsparken och ganska mycket folk, men faktiskt inte alls så många som jag trodde skulle komma. Det blev väl för fint väder så att Ljungbyborna åkt ut ur stan till sjön eller havet. Jag tycker det var ett klokt val av arrangerande väninnan (som jag var med i Växjö och såg TAW för ett år sedan) att ta hit honom för han gick hem hos publik i alla åldrar. Det är nog lite trist för Tomas att förknippas med covern på Carolas Evighet när han gjort så mycket eget material, men han gör den så himla fint! Jag gillar inte Carola, men låten blir helt annorlunda med en mansröst.



Hembygdsparken år 1942, foto:Hertzbergs Foto.
Hembygdsparken 1942, ur kommunarkivet
www.ljungby.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0