Vattenfestival

I lördags hade de vattenfestival i Växjö. De är så stolta över att de har fått ett gott vatten. Gissa var det kommer ifrån? Bergaåsen i Ljungby. De har grävt fem mil långa rör för att få dit vattnet. Vi måste ha ett ovanligt bra vatten i kommunen för vi försörjer Malmö också, med vatten från Bolmen. Jag dricker sällan vatten, men tycker att det är godare i Hedemora än i Ljungby och även det vattnet kommer från en ås, så åsvatten verkar vara det bästa. 



 
Foto: Metro Centric www.flickr.com

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Folk "bortifrån" säger ofta att jag har gott vatten, och det är så kylt också, endel måste spola i minuter för att få skapligt vatten.

2009-06-03 @ 11:09:04
URL: http://smulan-67.blogspot.com/
Postat av: Josefine

Ja, något må¨ste man ju hitta på för att ha festival! : )

2009-06-03 @ 12:59:15
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Ylva

Gunilla. Visst är det gott med riktigt kallt vatten. Jag tror att det är kalken jag gillar också, det är väldigt kalkrikt vatten i Hedemora.



Josefine. Ja, men det är synd att allt vi har flyttar till Växjö. De har lagt ned BB, försäkringskassan och skattemyndigheten här och nu tar de vårt vatten...

2009-06-03 @ 18:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0