Växjö rockfestival

Efter att ha varit superförkyld torsdag och fredag var det inte det smartaste draget att gå på festival i lördags, men det har varit värt halsontet både före och efter. Största anledningen är såklart Simple Minds, som jag skrek sönder rösten fullständigt till.

Jag var tillräckligt gammal och klok (och hänsynsfull mot medbjudna sambon) så vi behövde inte vara på området redan ett när det startade på lördagen utan kom dit halvfem, mitt i Stonecake.

Vi har sett Stonecake, Cosmo´s factory, Pugh Rogefeldt, Dr Feelgood, The Animals, Mats Ronander, Simple Minds, Hazy Dizzy och P-Floyd. Till en början tänkte jag mest på att det inte var min musiksmak utan mer att jag ska göra pappa avundjsuk på all gubbrock som vällt över mig, men jag är väldigt förlåtande när det kommer till livemusik och kan lyssna på i stort sett vad som helst.

Som sagt, Simple Minds, ujujujujujujujujujUJUJUJUJUJ! Så många bra låtar de gjort och så bra de fortfarande är! Jag har egentligen inte lyssnat på dem sedan Street fighting years kom -89, men när de började spela infann sig den äkta festivalkänslan. Vi stod framför mixerbordet mitt framför scenen och där är det bäst ljud. Jag älskar när marken vibrerar och musiken pulserar genom hela kroppen.

http://www.smp.se/noje_o_kultur/simple-minds-bjod-pa-hitkavalkad(1352580).gm


Rekordlätt packning kan man ha när man bara går på festival en kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0