Esteter

Vi har så himla trevligt på biblioteket denna kärleksvecka! Igår var det reportage på Smålandsnytt och jag är så imponerad av eleverna som vågar uttala sig. En tjej läste till och med en snutt ur en novell. I TV! Idag har vi haft musikesteter från trean som spelat. Carolina Lindén är jätteduktig och sjöng bland annat Ironic av Alanis Morissette och Torn, mest känd med Natalie Imbruglia. Ellinor Karlsson har jag upptäckt förut och hon sjöng också ett par sånger och spelade gitarr. Ida Gulliksson trummade och när hon var tvungen att gå hoppade Nathanael Nilsson in, helt improviserat. Jag skrev i Kulturfyran igår att jag skulle vilja kunna sjunga och oj, vad jag skulle vilja det! Inte för att jag skulle våga sjunga bland folk ändå, nej, jag skulle gå runt ensam hemma och sjunga och vara skitduktig.

Interiör från biblioteket på Sunnerbogymnasiet. Här hittade jag en bild på våra fina soffor på www.ljungby.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0