Gud tror inte

Igår läste jag i Smålänningen att Gud inte tror på ateister. Det var mig ett nytt perspektiv. Jag som trodde att Gud brydde sig om alla människor oavsett om de tror på honom eller inte. Som min spiritistiska kompis sa när jag frågade om det var okej att jag följde med på spökpromenad trots att jag är skeptisk; andarna finns där oavsett vad jag tror.

I tidningen stod det så här: Mats Molén höll ett föredrag om varför Gud inte tror på ateister. Det där låter ganska intressant men mest konstigt.


www.matsmolen.se

Kommentarer
Postat av: Sparky

Man får väl i så fall anta att Gud själv inte tror på Buddhister, Hinduer, Muslimer och en del mindre religioner heller då. De är ju längre ifrån Honom än Ateister. Är de inte? Således har han vänt sig bort från en stor del av världens befolkning.

Det kanske förklarar en del elände, men det verkar ostrategiskt av "han däruppe" att skära ned målgruppen till ett fragment.

2009-03-05 @ 07:49:47
URL: http://www.pinstriping.se
Postat av: far

För min del behåller jag hellre min höga lön och mister jobbet

2009-03-05 @ 15:29:09
Postat av: Maria

kanske är nån sån där retorisk vändning... gud tror att de finns men inte att de vet vad de talar om.

2009-03-05 @ 19:30:01
URL: http://morellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0