Inplastat

Sambon har börjat ta med sig lunchlådor och svärmor var här med ett par portioner köttgryta hon gjort. Jag vet inte om det är typiskt engelskt eller om det bara är hon och hennes mamma som plastar in allting. Det är ingen annan som återanvänder förpackningar som de gör. Svärmormor brukade linda in allting, inte bara mat utan hushållsmaskiner och allt, allt, allt, i gamla plastpåsar, till exempel innerpåsen i cornflakespaket. Nu bor hon på hem men det skulle inte förvåna mig om hon fortsätter att förvara sina saker i plastpåsar.


Kommentarer
Postat av: Helena

Det är ganska typiskt engelskt!

2009-03-04 @ 00:47:49
Postat av: Ylva

Helena. Vad lustigt!

2009-03-04 @ 16:43:28
Postat av: Gunilla

Typiskt min morsa skulle jag vilja säga... :-)



När hon tex. steker pannbiffar och fryser in så skall först varje pannbiff ligga i gladpack, och sen alla i en påse "det blir så enkelt att ta fram så många man vill ha då.." ja ja ...

2009-03-06 @ 14:13:30
URL: http://smulan-67.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Gunilla. Oj, då, det var väl inte så miljövänligt.

2009-03-06 @ 15:04:30
Postat av: Gunilla

Nej verkligen inte, men hon tänker nog inte miljö direkt nån gång :-) ..när vi är ute och åker bil kan hon säga "det kan väl inte vara så mycket utsläpp från bilarna när det växer längs vägkanterna" :-D

2009-03-09 @ 08:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0