Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?p=7612#more-7612

1. Har du drabbats av finanskrisen på något sätt?

2. Tror du att nedskärningar inom skolan, sänkta löner med mera är rätt väg att gå för att komma ur krisen? Eller kommer en del grupper att ändå se till att sko sig, som SEB-cheferna som såg till att höja sina löner istället, när de inte fick ta ut bonus.

3. Michael Jacksons ska ge avskedskonserter och trycket är så stort att det kommer att bli dubbelt så många konserter, mot planerat. Nyligen läste jag en artikel om att människor beräknas gå på konserter och musikfestivaler som aldrig förr. Det verkar som om musik är något människor trots allt unnar sig, hur dålig ekonomin ändå är. Vad unnar du dig, oavsett hur dålig ekonomin är?

4. Vad tror du om finanskrisen, hur länge kommer den att pågå?

1. Nej, se förra veckans fyra.
2. Jag tror att man får försöka spara in ungefär överallt.
3. Jag kan leva väldigt snålt och vet inte riktigt vad jag skulle unna mig om jag vore utfattig. Internet vore svårt att vara utan men jag har det på jobbet så kanske det skulle gå att skippa hemma.
4. Ingen aning, men sambon säger att det kan ta flera år innan den går över.


http://dinledamot.se


Kommentarer
Postat av: Daniel

Så smart du e! Motsatsen till mej! ;)

2009-03-13 @ 12:06:41
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Ylva

Daniel. Smart är inte det första ord jag kommer att tänka på när jag ska beskriva mig själv, men tack ska du ha!

2009-03-13 @ 13:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0