Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?p=7459

1. Vad gjorde du 14.44 i måndags? När jorden kunde ha gått under.

2. Om du visste att jorden skulle gå under om en vecka: vad skulle du göra?

3. I och för känns det som om förändringens vindar far över världen: först föll det kommunistiska systemet och nu faller det kapitalistiska systemet. Känner du av finanskrisen?

4. Vad tänker du kring det här med finanskris och att Metall går med på att sänka löner.

1. Jag hade ingen aning om att det var särskilt stor risk för undergång just då. Eftersom jag jobbade till tre höll jag på att förbereda mig för hemgång.

2. Göra av med alla mina pengar, resa någonstans med sambon. Försöka träffa så många som möjligt av mina nära och kära.

3. Känner av och känner av. Jag har inte märkt något personligen men det är jobbigt att se att många håller på att bli arbetslösa.

4. Jag hoppas att det inte kommer att drabba mig så mycket. Det är bättre att sänka löner och låta flera vara kvar.


www.fitbuff.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0