Kulturkullan

Vecka 11

* Läser: Tusen strålande solar av Khaled Hosseini har jag just läst ut. Jag tyckte inte att den var lika bra som Flyga drake som jag hade väntat mig, eftersom jag hört flera som tycker att den är ännu bättre. Den är hemskt otäck på sina ställen och beskriver Afghanistan på ett väldigt levande sätt. Mariam gifts bort med en trettio år äldre man när hon bara är femton. Efter många år skaffar maken ännu en maka som också är ung. Till en början tycker Mariam inte om henne, men sedan blir de vänner och skyddar varandra mot sin våldsamme man.

http://www.bokia.se/

* Lyssnar på: Live för dig med Lars Winnerbäck. CD från 2001. En ovanligt lite brusig skiva för att vara liveinspelad. Jag hade de flesta låtarna innan men det var 2 för 99 på ICA (och jag skulle handla för 500 kronor för att få 50 kronors rabatt, det är då jag brukar köpa skivor där). Redan 2001 hade Winnerbäck gjort en rasande massa hits som Elden, Sen du var här, Hugger i sten, Kom ihåg mig och Solen i ögonen. Kom ihåg mig var den första låten jag fastnade för med honom, innan hade jag liksom inte fattat grejen med varför han var så populär.


Winnerbäck Live För Dig - Winnerbäck Lars
http://cdon.no

* Veckans citat: "Han har inte en bokstavskombination, det är ett helt alfabete!"
Sambon om någon som var hopplöst okontrollerad.

* Veckans händelse: Final i melodifestivalen på lördag kl.20. Jag ska till Stockholm på schlagerfest!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Ha det så kul på festivalen p lördag!

2009-03-09 @ 17:06:14
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Ylva

Josefine. Tack, jag ska ha jättekul på lördag fast jag ska ju inte på själva festivalen utan på en fest.

2009-03-09 @ 20:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0