Kulturkullan

Vecka 12

* Läser: Is och vatten, vatten och is av Majgull Axelsson. Jag har hört Majgull på bokmässan och hon är en av mina favoritförfattare. Pappa tyckte inte att den här var så bra som han hade tänkt sig, men än så länge motsvarar den mina förväntningar. Inez och Elsie är tvillingar. När Elsie får barn vill hon inte ha pojken men Inez tar hand om honom. Han blir hyllad rockstjärna. Boken växlar mellan nutid och tillbakablickar till sextiotalet.


Omslagsbild: Is och vatten, vatten och is av Majgull Axelsson
http://bokus.com

* Lyssnar på: Summer Night Breeze. CD från 2000. Hoppsan, felköp. Det var en sådan där 2 för 99 och "jag-måste-handla-för-femhundra-för-att-få-femtio-kronors-rabatt"- skiva. Jag tror att jag ska ge den till mina föräldrar som kanske förstår att uppskatta att de sjunger på spanska. Det här blev lite för lalliga visor för mig. Det var titeln som lockade. Det blir sådär på vintern.

* Veckans citat:
"Man brukar ju kalla Göteborg för Sveriges framsida. Om Stockholm är Sveriges baksida, vad blir då Globen? En finne i röven?".
Sagt av någon i jurygrupperna på melodifestivalen.

* Veckans händelse: Eldkvarn på Palladium i Växjö på lördag kl.20.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0