Kulturkullan

Vecka 10

* Läser: Jag har just läst ut Motljus av Annika Thor. Den var bra som jag hade väntat mig. Det här är hennes första vuxenroman, tidigare har hon skrivit böcker och filmmanus för unga. Med återblickar från sommarkollektivet 1976 får man en omöjlig kärlekshistoria mellan Marie och Ronny. Redan då var Marie tillsammans med sin man Staffan och när Ronny dör kommer minnena tillbaka. Staffan har anat och vill att hon tar reda på vad hon känner.

http://www.bok.nu/

* Lyssnar på: Bury the lies med Takida. CD från 2007. De spelar ofta Handlake Village på radion nu. Den är bra men jag tycker bäst om förstasingeln Curly Sue. Det här är hårdare musik än jag normalt lyssnar på men det finns tillfällen när jag gillar tyngre grejor. Sångaren har en mäktig röst och balladerna är det bästa. Jag ångrar att jag inte såg dem när de var här, men då hade jag inte hört dem.

TAKIDA - Bury The Lieshttp://www.cdwow.se/

* Veckans citat:
"Gert synes, jeg skal tage jer med på 'dødsruten' rundt i København (det er
en tur ind på alle værtshusene på Nørrebrogade) men det tror jeg lige vi
overlader til herrerne..."
Danska kompisen om vad vi ska göra på tjejresan till Köpenhamn.

* Veckans händelse: Megafånerna med gäster på Ljungbergmuséet på fredag kl. 19. Inträde 60 kr. Jag fyller år.


Kommentarer
Postat av: nipe

Man får gratulera damen i förskott då!!

2009-03-02 @ 21:02:09
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Nipe. Det får man. Tack!

2009-03-03 @ 15:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0