Megafånerna

Jag hade jättetrevligt med Megafånerna igår, men sambon fick kulturöverdos. Han är inte van vid två och en halv timme (inklusive paus) med poesi, berättelser och musik. Innan vi skulle gå sa han att jag sagt att vi skulle på konsert. Nja, lite musik, men en del annat också. Klas och bandet var bra och jag hade velat ha mer av dem. Nytt för mig på repertoaren var Kjell Höglunds Man vänjer sig.

Mija Åhlander läste en novell som var underhållande, Per Engström läste också ett par noveller som säkert var bra, men vi satt långt bak och det var väldigt svårt att höra vad han sa.

Mathilda Hagfoss är min favoritestet. Hon sjöng ett par egna låtar, gjorde en fin cover på Säkert!:s Det här är vad dom säger och en fantastisk version av Peter LeMarcs Nio broars väg. Det är fascinerande att höra en kvinnoröst covra låtar av män och jag har hört Mathilda göra lyckorysframkallande framträdanden av Krunegård, Andersson Wij och flera andra duktiga sångares låtar.

Mathiasson Klas Pequod Press.jpg
Klas i Svensk bokhandels katalog.
www.svb.se

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Vad fint du skriver om mig! :) Tack för att du kom. Hoppas att du hade en fin födelsedag.

2009-03-07 @ 19:08:02
URL: http://constantlypray.blogspot.com/
Postat av: Josefine

Låter som en trevlig klväll!

2009-03-08 @ 11:24:14
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Ylva

Mathilda. Du är ju så bra! Jag hade en jättebra dag. Det var bara sambon som blev lite uttråkad...

2009-03-08 @ 16:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0