EU-val och olikheter

Här sitter jag och förmiddagsgooglar (eh, förutom att jag bloggar nu då) EU-valet. Jag ska förhandsrösta på jobbet idag och har inte bestämt hur jag ska rösta än. Det går inte att prata politik i det här hemmet för vi är så olika. Jag har röstat på alla möjliga partier, men så finns det  några som jag aldrig kan rösta på. Inte behöver jag tala om vad jag röstar på för alla, men det får ju lov att vara något som värnar mina kulturintressen, och miljön tycker jag också vi ska ta hand om. Sambon tycker mera att den som tjänar pengar ska få behålla dem.

Man kan ju tro att jag är singel, så mycket som jag ränner runt ensam på olika evenemang, men jag tycker det är en utmärkt lösning att låta sambon skrota runt i stugan på egen hand, eftersom jag blir så dödsuttråkad där och han är helt okulturell. Jag bjuder honom på konserter (Växjö rockfestival på lördag och AC/DC på Ullevi till exempel) och åker till stugan när det är fint väder. Detta är hemligheten till att vi hållit ihop i snart tretton år. Inte att vi har helt olika intressen utan att vi låter oss ha det.

Röst läggs i valurnan
Foto: Åsa Alidasdotter www.sundsvall.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0