Kulturfyran

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?p=9403#more-9403

1. Hur många böcker av indiska författare har du läst?

2. Från vilka länder kommer de författare som du läser mest? Vilket land har du aldrig läst någon bok från?

3. Hur hittar du nya böcker? Bokrecensioner? Bloggtips? Kompistips? Hyllan på biblioteket? I bokhandeln?

4. Det finns en barnbok om en tiger och en björn som vandrar och vandrar för att ta sig till sina drömmars land. Vilket är dina drömmars land?

1. Inte många heller, men jag har faktiskt en indisk stugbok nu. Vishnus död av Manil Suri.
2. Sverige och USA. Vilket land jag aldrig läst någon bok från? Ja, det är nog tyvärr de flesta.
3. Jag jobbar på ett gymnasiebibliotek och läser mycket boktips.
4. Jag har alltid velat åka till Australien och Nya Zeeland. Tanken på att komma till andra sidan jorden är fascinerande.


RESA-06s25-nzfarskock-788_438
http://www.aftonbladet.se/ Foto: DAVID WALL/Alamy


Kommentarer
Postat av: Mor

Salman Rushdie har du ju läst och kanske Arundhati Roys The God of Small Things?

2009-05-14 @ 12:14:47
Postat av: Ylva

Ja, jag har läst Midnattsbarnen och Skam men minns inte om jag läst Satansverserna. Jag har läst De små tingens gud. Jag har även läst (O)planerat bröllop av Bali Rai. Så då har jag läst minst fyra böcker av indier.

2009-05-14 @ 15:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0