Kulturkullan

Vecka 22

* Läser: Vishnus död av Manil Suri. En pocket jag köpt när det var fyra för tre och sedan haft väntandes sedan dess. Den kom visst ut 2001 och är svår att få tag i nu. Det är intressant att läsa en bok från något land man inte är van vid och jag har inte läst så många indiska författare. Se Kulturfyran i inlägget från den 13 maj.

* Lyssnar på: More modern shortstories med Hello Saferide. CD från 2009. Jag gillar det Annika Norlin gör och ännu mer när hon kallar sig Säkert! och sjunger på svenska än när hon har det engelsksjungande projektet Hello Saferide. Fast låten Overall som jag hör nu är lite irriterande för det är ett enerverande plingkomp genom hela låten. Annika har en speciell röst som är spännande.

* Veckans citat:
Henrik Schyffert: "Det är inte roligt att se ut så här när man är 40! (Pekar på sitt gråa hår) Chewbaccas farmors fitta!"

schyffert
http://yesbutwhy.se

* Veckans händelse: Växjö rockfestival fredag och lördag. http://www.vaxjorockfestival.se/

Kommentarer
Postat av: Ylva

Tyvärr tycker jag mest det är män som passar i grått hår och jag kommer själv att färga när jag blir grå. Men Schyffert är snygg!

2009-05-24 @ 17:17:58
Postat av: Ida

Åh, vad jag blev sugen på rockfestival till helgen! Tyvärr var det inga band jag gillade. Är i desperat festivalbehov..



Jag tycker att Schyffert är hetare sen han blev gråare. Kommer dock definitivt färga mitt eget när det grånar.

2009-05-24 @ 21:21:11
URL: http://rocknlola.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Ida. Jag vet inte var du bor, men för mig är Växjö nära och Evedal är fint. Det är mest Simple Minds jag vill se, sedan får jag väl upptäcka de lokala banden.

2009-05-25 @ 10:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0