Musikutmaning

http://www.sprakmakargatan.se/ har en utmaning:

Din uppgift är att presentera fem låtar i din blogg som berör dig, enligt följande recept:
Låt 1 är en låt som gör dig glad.
Låt 2 är en låt som gör dig ledsen.
Låt 3 är en låt som får dig att rysa av obehag.
Låt 4 fyller dig med styrka.
Låt 5 gör dig nostalgisk.

1. Jag var just ute och åkte inlines med Boney M i öronen. Det var jätteroligt. Pappa hade en kassett med dem när jag var liten och ironiskt nog blev jag glad nu när jag hörde Still I´m sad från 1977.
2. Alla vill till himlen med Thåström. Inte nu längre, men det tog lång tid innan jag kunde höra den utan att gråta. Starka minnen från Dala-rock -91 och Niclas Hillbom från Sandviken. Thåström är förresten expert på ledsna låtar. Imperiet har gjort en version av Blue bird av Hull, också den har jag gråtit till.
3. Jag blir arg av Umbrella med Rihanna, den är så irriterande!
4. It´s my life med Bon Jovi.
5. Försent  från 1985 med Ratata, bästa låten någonsin!


Kommentarer
Postat av: Liza

Jättekul att läsa!

2009-05-18 @ 21:17:26
URL: http://www,sprakmakargatan.se
Postat av: Ida

Åh jag är också ett Thåström-fan! Det är poesi!

2009-05-19 @ 07:26:36
URL: http://www.rocknlola.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Ida. Thåström är det bästa vi har, när han är på det humöret. Jag blev jätteledsen när han flippade ur och kaosade med Peace, love & pitbulls men sedan dess har han hittat hem igen.

2009-05-19 @ 11:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0