Runke pub

Jag trodde ett tag att en kompis hade blivit lite dum i huvudet. Visserligen har hon aldrig varit hos oss i Runkarp men hon frågade så självklara saker.

-Vad är det?
-Det är bastun.
-Vad är det?
-Det är ladugården.
-Vad är det?
-Det är stugan.

Men sedan fick jag veta vad hon var ute efter.
-Var är puben då?
-Jaha, ja, den är inne i stugan.

Invigningen av Runkepuben gick fint. Vi var tjugo personer varav elva blev kvar; nio i stugan, en i sin husbil och en i bastun, och en hund också förresten. Ganska många bastade och badade i dammen (inte jag) och så blev det hårdrock/pop/goa/alltmöjligtdisco. Jag var vaken till klockan fyra och det var länge sedan jag var det frivilligt. För några var det mindre frivilligt eftersom vi hade dans där de skulle sova. En tjej slumrade till sittande lutandes mot en trästolpe på sängen.


www.swedesplease.net  

Kommentarer
Postat av: Pia

M a o en härlig kväll/natt!! ;o) Och så fick du dessutom livemusik idag!! :o)

2009-05-01 @ 19:55:44
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0