Utmaning

En utmaning jag fått från http://presentabel.blogspot.com/

Vad äter du mest för mat? 
Eftersom det är jag som lagar maten men är ointresserad av matlagning blir det lätta saker som är kokta eller stekta. Jag tycker inte om grönsaker, kryddor och asiatiskt. Det blir mycket pasta och guckor hos oss. Jag har alltid konserver med champinjoner och tomatkross hemma. Jag älskar kött men äter det mest i billighetsform som färs, kassler, korv och bacontärningar.

På kalas, är du den som sitter kvar vid bordet eller hjälper du till att duka av?
Jag sitter kvar men samlar ihop tallrikarna i en hög. På kalas är det den som har dukat som har ansvar för avdukningen. Om jag är hemma hos en kompis i mindre festliga sammanhang hjälper jag till att plocka bort och diska.

Var sitter du mest och bloggar? 
I vårt gäst/datarum. Det är ju där datorn finns. Hade jag haft trådlöst hade jag suttit mycket i stugan.

Köper du ofta trisslotter? 
Nej, aldrig. Jag är ointresserad av spel och för snål för att köpa något som jag, med stor säkerhet, inte får något för.

I vilken stad eller vilket land har du tillbringat din bästa semester? 
Oj, vad svårt! Jag har varit i så många länder som varit bra på olika sätt. Den semestern som givit mig mest minnen är fortfarande USA-resan med familjen 1982. Jag var bara åtta år, det var mitt första sommarlov och vi var borta i åtta veckor och hann med väldigt mycket.

Vilken TV kanal tittar du helst på? 
Jag tittar nog ovanligt lite på TV och vi har inte så många kanaler att välja på. Det är mest Fyran, när jag följer någon serie som till exempel House.


www.origo.hu

Kommentarer
Postat av: Katinka

Haha.. nä, du svarade verkligen inte samma som mig när det gällde mat. Det är ok. Jag gillar dig ändå. Haha...

2009-05-05 @ 19:38:21
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Elon

Guckor? Vad är det för nåt?

2009-05-06 @ 14:44:50
Postat av: Gunilla

där ser man :-) intressant, själv läser jag nästan bara på sommaren (semestern), periodare. Är för rastlös tror jag att läsa...

2009-05-06 @ 15:50:31
URL: http://[email protected]/
Postat av: Ylva

Katinka. Om matsmak skulle ligga till grund för att tycka om människor skulle jag inte vara omtyckt av många...



Elon. Gucka, röra, sås, mönja, ävja, många varianter finns i det här hushållet. Kolla här:

http://www.godmiddag.se/gucka.asp



Gunilla. Nu vet jag inte ens vad du svarar på, men jag läser varje dag.

2009-05-06 @ 17:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0