Kulturkullan

Vecka 48

* Läser: Borta bäst av Sara Kadefors. Jag tyckte om förra boken Fågelbovägen 32 och jag tror jag ska gilla denna också men efter bara trettio sidor kan jag inte säga så mycket om den. Sylvia har av någon anledning som jag ännu inte vet blivit hemlös och bor i sin bil på IKEAs parkering. På dagarna går hon in på varuhuset, sover lite i sängarna, smygäter i restaurangen och använder toaletterna.



* Lyssnar på: Mongomen på Myspace. En av makens kollegor är med där. Det är instrumental musik, så kallad surf, och jag vill ju helst ha sång, men det är melodiöst och skulle fungera bra som filmmusik. Ett av spåren låter som signaturmelodin till Bröderna Cartwright.
http://www.myspace.com/mongomenlookgood

* Veckans citat: från http://knivlisa.blogg.se/2009/november/ , inlägg den 13/11:

Jag träffade de nya Paradise hotel-deltagarna i morse. Jag rekommenderar att se det.

Mitt favvosamtal:


Jag: - Kommer du att ha sex i tv?

Deltagare: -
Ja.

Jag:
- Okej. Under lakan eller utan lakan?

Deltagare: - Utan lakan.

Jag: - Shit. Tycker du inte det är jobbigt om de tar med det och din familj ser?

Deltagare:
- Jag kommer säga till vad de får se och inte se.

Jag: - Jamen.. Dina kompisar då. Är det inte konstigt att dina kompisar ska se det.

Deltagare: - Nej de är vana.

Jag: - De är vana att se dig ha sex?

Deltagare:
- Ja..

Jag: - Se dig ha sex. Vad menar du med det?

Deltagare: - Jamen du vet...



Haha. Man ba näe?.. Jag vet inte.

Men jag rodnade så mycket att jag var tvungen att gå därifrån.

* Veckans händelse: Slumdog millionaire på Ljungby Bio Kontrast på måndag kl.19.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0