Om körkort

Idag stod det i Smålänningen om en man som hotat att döda inspektörer på Vägverket samt försökt köra på en av dem för att hans son inte blev godkänd på uppkörningen. Hur tänker man då? Tänk om killen fått kortet efter det? Ja, det var bäst, hans pappa blev så arg...

Maken har sagt länge att de är dåliga på att stanna vid övergångsställe i Ljungby och jag har tänkt att det nog inte är värre här än på andra ställen. Jag vet fortfarande inte, men det är sant att det vanligaste är att inte stanna. En annan sak som jag lagt märke till på senare tid är att folk inte blinkar när de ska svänga, inte ens vid vänstersväng. Det är helt livsfarligt! Jag, som oftast är cyklist och vet att jag syns dåligt i mörka kläder, får passa mig väldigt noga.

Jag är en dålig förare men just de där två sakerna är jag jättenoga med och det är dessutom så lätt att blinka och stanna vid övergångsställe. Det kunde ha kostat mig min tredje uppkörning att jag inte blinkade när vägen delade sig, men den gången var de snälla...




Kommentarer
Postat av: Mor

Det vanligaste i Hedemora är nog att stanna men det är så lynnigt att man aldrig törs lita på det. Däremot stannar de alltid för cyklister på övergångsstället, vilket de naturligtvis inte ska! I Tyskland stannar 100% hur långt ifrån och hur velig gångaren än är!

2009-11-04 @ 20:02:32
Postat av: Jernis

Vaknade väl på fel hjärnhalva.



I Gävle är vi faktiskt ganska duktiga på att stanna vid övergångsställen, men liksom i Ljungby verkar körriktningsvisarna vara ur funktion på väldigt många bilar.

2009-11-04 @ 20:58:52
URL: http://www.jernis.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Meh..vilket pucko... stackars grabb fick skämma ögonen ur sig för far sin...

2009-11-05 @ 10:40:38
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: Ylva

I Hedemora blir man stannad av Baloo (lever han förresten?)som säger att man inte får cykla på övergångsstället.

2009-11-05 @ 17:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0