Ugglor

Repris på gårdagens inlägg med ny bild som jag lånat från http://spiderchick.blogg.se

Jag vaknade och kunde inte somna om vid tvåtiden en vardagnatt och funderade på ugglor.

ruggugglor - gamla och tofsiga
tuggugglor - slutar aldrig prata
suggugglor - har svininfluensa (och fågelinfluensa samtidigt)
buggugglor - gillar att dansa
snuggugglor - har alltid en pipa i munnen
duggugglor - är ute i regn
pluggugglor - tycker om att studera
huggugglor - fixar med ved
kuggugglor - misslyckas med körkortet
luggugglor - har kort hår framtill
juggugglor - kommer från Kroatien
muggugglor - måste ofta gå på toa
nuggugglor - äter chicken nuggets
mjuggugglor - ler hemlighetsfullt
njuggugglor - är snåla
uggugglor - går i pälsstövlar på sommaren


Spiders bebis i miniuggs.

Några andra tips på vad man kan fundera på när man är sömnlös?

Jernis http://jernis.wordpress.com tipsar även om gnugguggla, vad-har-du-i-fickan-Jan-danserska. Jag kom också på Pughuggla, gammalt Rogefeldfan.

Kommentarer
Postat av: MariaH

skuggugglor - leker dektektiv

2009-11-22 @ 20:11:15
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: Ylva

Maria. Ja, det är klart.

2009-11-23 @ 13:37:08
Postat av: Mor

Gluggugglor: tandlösa åldringar

2009-11-23 @ 23:08:24
Postat av: Ylva

Hade jag missat gluggugglan också?

2009-11-24 @ 18:18:27
Postat av: Mor

slugguggla: person som slår vilt omkring sig

När jag inte kan somna (nuförtiden för att jag har stigit upp efter nio) brukar jag räkna Norrlands älvar eller Smålands städer el nåt sånt, men det är nog inget för dig!

2009-11-24 @ 21:18:52
Postat av: Ylva

Mor. Nu räcker det med ugglor! Du brukar tänka på tyska verb och sådant vid sömnlöshet.

2009-11-25 @ 16:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0