Buffévecka

Jag glömde att skriva om mina bufféorgier i somras. Den veckan vi var på Bornholm hann jag med tre bufféer. Först var vi på en fiskbuffé, vilket var ett dåligt val av mig på ett sillrökeri när jag inte äter sill. Det var inte prisvärt med tinade räkor och bröd som var ungefär det jag åt.

Men kakbuffén! Ujujuj, jag har aldrig ätit så många olika sorters goda bakverk på en gång.

Sista kvällen åt vi Gudhjems största buffé. De hade allt man kunde önska av fisk, kött och grönsaker. Och glassbuffé! Brorsans fyraåring hade grundat med tre bananer och var inte så intresserad av maten, men när vi började på glassen ville han vara med.

Mamma sa att det var tur att inte min svägerska hade valt att banta den veckan vi var på Bornholm. Jag som skulle gifta mig veckan efter, men inte hade berättat det, tänkte "skit, skit, skit!" men hade inte karaktär till att ens försöka äta nyttigt. Semester är hopplöst för diet. Vi var även en flottig vecka i England.

Egentligen tänker jag att min vikt är min ensak, så länge jag duger åt mig och maken så struntar jag i vad andra tycker. Fast det gör jag ju inte. Jag har ett pundhuvud som brukar kommentera här om att jag inte borde äta kakor och liknande men jag hoppas det är slut på det där fega anonyma kommenterandet nu. Som vanligt alltså; det är bara jag som får skriva att jag är fet. Inga taskiga kommentarer godkänns.

Det finns slimbyxor och jag var åtminstone brunbränd och fin i håret när vi gifte oss.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du var jättefin när ni gifte er. Tycket du ser naturlig och strålande ut! En lycklig brud med andra ord...

2009-10-28 @ 19:31:46
Postat av: Peppe

för är är inte fet.

2009-10-28 @ 20:11:54
Postat av: MariaH

va skall man med karaktär till? ;-)

2009-10-28 @ 22:37:35
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Vad är det för tragiska personer som inte har bättre för sig ? Dig finns det väl ingenting att klaga på - typisk normal - ...vad det nu är, men inte för mycket och inte för lite. Mina döttrar som är 17 o 18 är väldigt smala, och får ibland höra "Äter du inget".. men det gör dom, godis onyttigt och oftast mycket.. kan inte folk strunta i att kommentera sådana saker..arg

2009-10-29 @ 10:35:14
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: Ivana

Men åt helvete med idioter. En vacker människa är inte vacker pga att den är smal. Vacker blir man när man mår bra. Jag mår mycket bättre av kakor än av träning och grönsaker. Därför är jag världens vackraste, för att jag mår bra. Kakbuffé rockar!

2009-10-29 @ 13:38:49
URL: http://ivanalipovac.com
Postat av: Ylva

Såna kommentarer gillar jag! Tack ska ni ha! Som jag brukar säga; det är roligare att vara rund och glad än smal och ledsen.

2009-10-29 @ 14:15:51
Postat av: Pia

Du ser ju jättefin ut.. det är ju bara du som bestämmer vilken vikt du trivs i.. Punkt slut! :o)



Förstår precis vad du menar med "det är bara jag som får skriva att jag är fet".. Man kan skoja själv, men om andra säger något om det så sårar det. Det är samma sak med att klaga på sin man eller sina barn.. JAG får göra det, men gud nåde om någon annan gör det!! ;o)

Ha en skön helg!! Kram!

2009-10-30 @ 19:45:00
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0