Kulturkullan

Vecka 44

* Läser: Jävla John av Eva Dozzi. Underhållande men konstig uppdiktad historia om en ung John Lennon som faller handlöst för svensk tjej. Om jag hade varit  Beatlesfan skulle jag nog inte uppskatta det här, men jag har aldrig gillat dem egentligen och jag vet inte så mycket om dem, så för mig förstörs inte bilden av dem. Frågan är varför man över huvud taget skriver en fiktiv berättelse om en verklig människa på det här sättet.

Jävla John


* Lyssnar på: Spotify. Maken satte i ett par sladdar som han påstår att jag måste ha ryckt ut ur datorn och nu har vi ljud igen. Jag har ställt in på radio från 80-talet och nu hör jag Osten Währt Am Längsten med D.A.F. och sedan Faith med Texas. Det här var lite tjatig synth.

* Veckans citat: 
"jag fångade buketten!! Eller. Jag snodde den från den som fångade den."
Rapport från roligaste bloggaren Knivlisa som mobilbloggar från ett bröllop.
http://knivlisa.blogg.se/

* Veckans händelse: Höstlov! Den 26 oktober var det tretton år sedan jag och maken träffades. Den 31 oktober fyller mamma 65. Två svårbegripliga händelser; har vi varit ett par (eller i alla fall varit i varandras liv) så länge och har jag två pensionärsföräldrar?!

Kommentarer
Postat av: knivlisa

hihi tack du! Puss

2009-10-25 @ 16:03:47
Postat av: MariaH

a, jag tyckte också tt den var lite skum...

2009-10-25 @ 21:09:03
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: Ylva

Kolla, jag har fått en kommentar och en puss av idolen Knivlisa!



Maria. Du hade rätt, men jag tyckte den var lite rolig ändå.

2009-10-26 @ 12:27:51
Postat av: Daniel

Låter som en konstgjord bok verkligen!

2009-10-26 @ 12:50:28
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0