Ålderstrappan

Jag kom nyss hem efter teaterföreställningen Ålderstrappan som jag gick och såg ensam. Det var den sista biljetten jag fick, längst framme till höger om scenen. Den köpte jag igår och jag hade ändå inte hunnit hitta någon att gå med. Maken frågar jag inte ens om teater. Han har dessutom retat upp manusförfattaren för länge sedan.

Redan när maken gick i grundskolan var han en fixare och han säger själv att han var en liten gangster. Han och hans kompisar visste om en lärare (pjäsförfattaren) som alltid drack ur ett handfat ute i skolkorridoren och klurade ut att det skulle bli kul om man pillade ned tändstickor i dricksfontänen. När den här läraren skulle dricka fick han vatten i ögat. Då sprang killarna som suttit och väntat på detta snabbt därifrån.

När jag skulle hem från teatern, som jag inte tyckte var så bra som jag hoppats, hörde jag en man säga på härlig småländska "Men höddu, ja föstog ingenting utav detta!". Men en av skådisarna var snygg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0