Kulturfyran

Kulturfyran från http://kulturbloggen.com/?p=12882 

1. Boken om dig, vilken slags bok skulle det bli? En deckare? En biografi? En faktabok? En romantisk roman? Ett drama? En komedi?

2. Viken författare tycker du skulle passa skriva boken om dig, eller vilken författare skulle du vilja skriv den boken?

3. Om boken blev film: vilken skådespelare skulle spela dig?

4. Finns det någon låt som du tycker handlar om dig på något sätt?

1. En biografi.
2. Den ska jag skriva själv, en självbiografi.
3. Gwyneth Paltrow? En slemmig italienare sa att jag var lik henne på en fest. Eller hur?
4. Jag har älskat ihjäl det mesta med Ratata och Mauro Scocco. Mitt liv hade jag som tröstesång när jag var missförstådd 1992 och den håller än. 

Mitt Liv / Mauro Scocco

    från den dag man föds
    och till den dag man dör
    ber man om ursäkt
    för saker som man gör
    varför får man inte
    bara vara den man är
    en människa
    med brister och med fel

    så innan du dömer ut mig
    och det liv jag för
    ta och gå en mil i mina skor
    och ha inga förväntningar
    på vem jag ska vara
    för dom är ju som en boja
    runt min fot

    (ref) för det här är mitt liv
    jag lever det som jag vill
    jag tänker gå min egen väg
    det var det jag föddes till

    för jag tillhör ingen
    ingen klubb och ingen klan
    det här är mitt spel
    egna regler egen plan
    och det har kostat mig
    många nätters sömn
    att bli hel igen
    att våga ha en dröm

    så innan du dömer ut mig
    och det liv jag för
    ta och gå en mil i mina skor
    och ha inga förväntningar
    på vem jag ska vara
    för dom är ju som en boja
    runt min fota

    (ref) för det här är mitt liv
    jag lever det som jag vill
    jag tänker gå min egen väg
    det var det jag föddes till

    (ref) för det här är...
     Från: http://www.mauroscocco.se/texter-visa.php?id=116



Fin titel på en bok. En gång när jag spelade ett spel var det en tjej som skulle beskriva mig som en bok och hon sa Rosens namn.


Kommentarer
Postat av: Pia

De där frågorna ska jag fundera på en stund.. kanske jag snor dem av dig, om det är ok! ;o)

Sv: Jag brukar pyssla med att göra egna kort för jag håller med dig, de grattiskort som finns är konstiga.. När jag råkar hitta ett ställ med vackra kort(t ex från Kreativ Insikt) så brukar jag köpa flera stycken..

Ha en riktigt skön helg!! Kram!

2009-09-18 @ 20:19:24
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Ylva

Pia. Klart du får sno kulturfyran, men du kan ju ta den direkt från Kulturbloggen och kommentera där.

2009-09-19 @ 09:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0