Kulturkullan

Vecka 40

* Läser: Caipirinha med Döden av Maria Ernestam. Hennes första bok men den sista jag inte läst ännu. Jag älskar hennes språk, det är så vackert! Ett utdrag:

Att döden var förknippad med ålderdom och glädje åtminstone kring mig var därför så givet att tonårens växande insikt om tillståndet i världen inte förmådde rucka på den livsbilden. Den övertygelsen fick inte sin första repa förrän jag vid tjugotvå års ålder hamnade på en spontan tågluff med en kursare från kulturhistorien. Kari var en typisk dikesrensblomma. Med en alkoholiserad pappa och en mamma vars livsmotto kunde sammanfattas i orden "en dag i taget" hade Kari haft en tämligen tuff barndom.

sid.8 Caipirinha med Döden




* Lyssnar på: Mika på Spotify. Eftersom jag har gratisversionen får jag inte höra det nya albumet och jag vet inte hur lång tid det tar innan de lägger ut det. Så länge lyssnar jag på låtar från Life in Cartoon Motion. Mika är född i Libanon, uppväxt i Paris och boende i London. Han sjunger poppigt och glatt.

* Veckans citat:
Lasse Eriksson på bokmässan: Hör ni där bak?
Publik: Ja.
Lasse: Det var ett märkligt ställe att höra med!

* Veckans händelse: Myrebo aid på lördag kl.19 på Godsmagasinet. Ljungby festivalförening anordnar en konsert med ett Ramonestributband + ett par andra grupper.

http://music.myspace.com/index.cfm?fuseaction=music.showDetails&friendid=405217618&Band_Show_ID=38550847

Kommentarer
Postat av: Suzie

Den författaren skall jag lägga på minnet :)

2009-09-28 @ 19:34:19
URL: http://susannawinther.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0