Kulturkullan

Vecka 14

* Läser: Ett annat liv av Per Olov Enquist. Ett långt och intressant liv har han haft den här mannen. Jag har läst ungefär tvåhundra sidor och kommit fram till när han fått sin första roman publicerad. Det var kul att höra honom berätta på litterär båtsalong, men jag tyckte lite synd om kvinnan som intervjuade honom för han svarade väldigt konstigt på vissa frågor.

* Lyssnar på: Lovestar med Thomas Di Leva. Jag har inte hela albumet men har hittat snuttar av låtarna på www.dileva.org. Det blir mycket märkligt när han tolkar 80-talsklassiker för det är inte som vanliga covers utan väldigt mycket Di Leva-style. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här, jag är nog lite för präglad på originalen. Dessutom tycker jag bäst om Di Leva på svenska. Pride med U2 kan ingen annan göra!

* Veckans citat: "Du har ett jämnt och bra humör. Du är ständigt förbannad!".
Ur Livstecken av Gunilla Linn Persson

* Veckans händelse: Påsklov!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0