Mera Stockholm

Visserligen var det förra veckan jag var i Stockholm men jag hade så kul där så det finns mer att skriva om. Första kvällen var jag ute och åt med gamla högstadiekompisen på Stage. Andra dagen lunchade jag på Café Vurma med folkhögskolekompis och hans dotter. www.vurma.se


Efter ett tag gick vi in för att fyra getingar kretsade runt oss, men innan fotade jag fina maten.

På kvällen gick jag ut och åt pizza med tre gamla ljungbyväninnor på ett trevligt italienskt ställe nära Medborgarplatsen och sedan gick vi på Vampire lounge som har världens godaste glassdrinkar!
www.vampirelounge.se

Tredje dagen fikade jag med bibliotekshögskolekompis på Mineur i Gamla stan. www.cafemineur.se


De har så fina källarvalv i Gamla stan!

Vi gick till bådas favoritaffär Zapata och Saturn Return som har mera rejvkläder.


Det är mycket neon men en del kläder var fina. Sedan drog han med mig på science fictionbokhandeln som är så långt man kan komma från min boksmak så att jag snabbt blev uttråkad.

Sedan åt jag med en annan bibliotekshögskolekompis, också i Gamla stan, och tog med henne till Vampire lounge för att jag ville ha fler goda drinkar. Därefter fick jag te hos min syssling och klockan elva på kvällen gick jag på punkcirkus i Rålambshovsparken med en gammal Ljungbykompis. Det är parkteatern som arrangerar en massa kul grejor gratis på sommaren. www.burntoutpunks.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0