Kulturkullan

Vecka 29

* Läser: Rödskinn av Sherman Alexie. Innan jag började på denna läste jag Tillsammans av Denise Rudberg och den var så dåligt skriven så jag blev arg. Det var en befrielse att få börja på den här boken sedan, för den har ett fint språk och är över huvud taget en njutning att läsa. Jag brukar ju inte gilla novellböcker men det här är mer liksom ett slags historier där den sammanlänkande tråden är att alla handlar om indianer. Alexie har även skrivit roliga ungdomsboken Den absolut sanna historien om mitt liv som halvtidsindian och Rödskinn är tyvärr det enda man kan få tag i på svenska utöver den.

* Lyssnar på: Oskar Linnroswww.grooveshark.com . Jag läste någon recension om Linnros och tyckte det lät intressant och utan att veta att det var han hade jag hört den fastnande låten Från och med du på radio. Tidigare har han varit med i hiphopgruppen Snook och gjort skitmusik, men det här är riktigt bra!

* Veckans citat:
"Jag har fått en fisk och det var ingen abborre!"
Sjuårige brorsonen var mäkta stolt över en löja han metat upp.

*Veckans händelse:
The Ark spelar i Tylösand den 21 juli.
http://www.livenation.se/event/13387/the-ark-tickets


Foto: Sara Larsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0