Kulturkullan

Nu ska jag snabbkulla för jag håller på att packa inför Englandsresa.

Vecka 30

* Läser: Shoo bre av Douglas Foley. Bra ungdomsbok, men jag skulle behöva en ordlista för invandrarslangen.

* Lyssnar på: Band of Horses på http://listen.grooveshark.com efter tips från danska vännerna. Det här är ett amerikanskt indieband som jag aldrig hört förut, men det råder jag bot på nu. Jättebra!

* Veckans citat: "Han använder både hängslen, livrem och blöjor!"
Maken om en person som han tycker är överdrivet försiktig.


Maken stöttar upp ett träd i Gamla byn i Avesta

* Veckans händelse: Vi åker till England.


Kommentarer
Postat av: Martina

Min man påstår att du skulle snabbknulla, vad är det du skulle göra? ;)

2010-07-27 @ 00:39:30
Postat av: Rondine

Å, vad roligt med en Englandsrea. Jag är INTE ALLS

avundsjuk..

Har läst Hypnotisören nu, tack för tipset! Den var verkligen bra och jag har dessutom sträckläst (jag vet inte hur många böcker)i flera dagar, bara för att det har varit så dåligt väder. Men, idag skiner solen igen! Apropå invandrarslang, har för mig att det fanns en sån ordlista i Aldrig fucka upp?

Men, jag kan ha fel..

2010-07-27 @ 11:09:12
URL: http://rondine.blogg.se/
Postat av: Gunilla

aha... besökt oss :) visst är det fint ? :)

2010-07-28 @ 20:58:13
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: Ylva

Martina. Haha, vilken bra facebookuppdatering!



Rondine. Aldrig fucka upp har jag inte tänkt läsa, men en ordlista kunde ju vara bra.



Gunilla. Mm, bra ställe!

2010-07-30 @ 15:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0