Berättarfestivalen

Nu är berättarfestivalen över och jag var på avslutningen igår, berättarfesten, och hade trevligt. Tyvärr har jag inte alls hunnit med mycket av festivalen i år eftersom den krockade med Mark Knopfler.


Ola Henricsson, lärare från Bergsjön. När jag bodde i Göteborg 98-99 var det i stadsdelen Bergsjön med ungefär 120 olika nationaliteter och det var kul att höra Ola berätta om hur det är att träffa barn från alla möjliga länder.


Tuomo Happala och Mari Selander framförde egenkomponerat material. Jag intervjuade Tuomo 1994 för Dala-Demokraten i Hedemora.


Hans-Ola Stenlund sjöng och dansade vals med sig själv.


Micke Öberg berättade ruskiga historier och Andreas Risan illustrerade med fiol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0