Hämnd

Min man är irriterande! Inatt väckte han mig halv ett och sa att det var inbrott i stugan. Vi har ett larm kopplat till hans mobil. Fast när det bara kom ett larm ändrade han sig och tyckte inte att vi skulle åka dit. Jag hade väl följt med om han tyckt det, men hade ganska liten lust att jaga tjuvar.

Innan vi somnade om sa jag att han kunde åka och kolla stugan på morgonen och sedan höra av sig. När jag vaknade skickade jag ett SMS och frågade om han hade varit i stugan och tänkte även att han skulle ringa ett viktigt samtal eftersom jag har telefonskräck. Inget svar. Jag ringde honom men fick inget svar där heller.

Efter några timmar ringde han upp från bussen på väg på en personalresa. Han hade inte varit i stugan. Han hade inte ringt det där samtalet heller. Han har inte ens dammsugit fast jag hatar det på riktigt och bett honom för flera dagar sedan. 

Inatt kommer han att komma hem sent, vara högljudd och fånig efter att ha spelat paintball och plojat med kollegorna. Som hämnd tänker jag ha tjejfest och komma hem ännu senare, vara ännu mer högljudd och ännu fånigare, haha! 

 
Som bonus lägger jag ut ett osmickrande kort på honom, hehe...

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Haha, hämnden är ljuv... så ni vet inte än om det varit inbrott ??

2010-06-18 @ 19:59:40
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: Ylva

Gunilla. Nej, vi ska åka ut och kolla idag. Hämnden sprack lite för vi gick hem samtidigt från krogen inatt.

2010-06-19 @ 11:42:27
Postat av: Gunilla

ok. håller tummarna att inget inbrott gjort !

2010-06-20 @ 07:40:54
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: Ylva

Gunilla. Tack för tumhållning! Allt var orört och vi har ingen aning om varför det larmade. Phu!

2010-06-20 @ 18:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0