Irritationsmoment

Det har visst varit något stort bröllop här i landet... För att hålla liv i äktenskapet kan man fortsätta att hitta nya saker att irritera sig på hos varandra även efter att, som vi, ha varit ihop i snart fjorton år. Det lättaste är att bli irriterad över badrummet. (Inte för att vi har något badkar men jag kallar det badrummet ändå.)

Jag blir irriterad på att han:
* snyter sig och slänger jättesjok av papper i toan utan att spola (jag råkar veta att det kan bli stopp om man fyller på med mer papper innan man spolar)
* torkar av tandborsten så det blir tandkrämsfläckar på handdukarna (ibland på mitt badlakan!)
* inte gör rent handfatet från skäggstrån
* hänger badlakanen så att de kan trilla ned

Han blir irriterad på mig för att jag:
* drar åt duschkranen för hårt
* drar åt duschkranen för löst
* tappar långa hårstrån i duschen och inte rensar golvbrunnen
* bara rengör toaletten och handfatet (jag har ännu inte fattat vad han vill att jag ska göra med duschen)


Det klassiska tandkrämsbråket slipper vi med sådana här tuber som det inte spelar någon roll ifall man klämmer på mitten. Just den här tuben har jag tejpat ihop eftersom den började läcka och jag kan inte skylla på maken. (Att den står på spisen är bara tillfälligt för att jag skulle få en snygg bakgrund.)

Kommentarer
Postat av: Annikasan

Haha, det är gulligt med sånt där, sånt man blir irriterad på. Lika gulligt som Olles rumpa. ;-)

2010-06-23 @ 15:06:46
URL: http://annikasan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0