Kulturkullan

Vecka 24

* Läser: Ingen hör hemma här mer än du av Miranda July. Det här är en novellsamling och sådana brukar jag inte läsa så ofta. Än så länge har jag bara läst två av novellerna men de bådar gott. Jag köpte boken till skolan på bokmässan och tjejen som sålde den sa att den var jättebra.

* Lyssnar på: Brothers in Arms med Dire Straits på Spotiy. Album från 1985. Vi var på Mark Knopflers spelning på Sofiero slott i Helsingborg igår. Han hade ont i ryggen och gjorde inte den fartigaste showen utan satt på en stol och spelade gitarr nästan hela konserten. Men som han spelade! Han är fortfarande en av världens bästa gitarrister och att få höra låten Brothers in Arms var bara magiskt!


Knopfler ville inte att vi skulle fotografera honom, men här är publiken.

* Veckans citat:
Väninna: "Jag hade ett slags frågetävling och en fråga var: Vad kallas samekvinnans dildo? Jag tänkte att svaret skulle vara fusklapp men en kille föreslog renskav..."

* Veckans händelse: Berättarfestivalen i Ljungby avslutas på måndag med berättarfest kl.19-23.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0