Kulturkullan

Vecka 23

* Läser: Resan som började med ett slut av Zulmir Becevic´. Det här verkar vara en mycket bra ungdomsbok så här efter 32 sidor. Zulmir har varit och hälsat på grundskolan här men jag har inte hört honom och jag hoppas att jag får vara med och lyssna när han kommer hit igen i höst. Boken handlar om Nino och hans familj som flyr från ett Bosnien i krig och hamnar i Göteborg.

* Lyssnar på: Längtan med Timoteij på Spotify. Album från 2010. Timoteij hade en av de låtarna jag tyckte bäst om i den svenska melodifestivalen. Jag gillar inte helt deras nasala röster, men folkmusik som liknar Sarek tycker jag jättemycket om så jag får väl vänja mig vid sången.

* Veckans citat:
Jag: "Det har kommit en ny sorts mjölk från kossor som man kanske har träffat."
Maken: "Vadå? En lördagkväll på Harrys?"...


Den här mjölken kommer från Reftele.

* Veckans händelse: Pådrag i Hembygdsparken på måndag kl.19. Elever från högstadiet underhåller.

http://www.ljungby.se/Kultur-och-fritid/Evenemang-2/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0