Värnplikt

Det är en artikel i Smålänningen idag om att värnplikten avskaffas från och med första juli. Det tycker jag är på tiden.

Ett tag när jag gick på gymnasiet pratades det mycket om tre saker, och jag var inte intresserad av någon av dem: mönstring (naturligtvis pratade killarna om mönstringen), modevisning (det var bara en liten klick som var engagerade i skolans modevisning men de pratade nästan inte om något annat) och körkort (jag tog inte mitt förrän jag var tjugo).


Det här kortet på mig och min dåvarande pojkvän var på förstasidan av tidningen Södran. Jag känner fortfarande triumf över att det var vi, ett ganska oansenligt par, som var med på färgbild på framsidan och inte de fåfänga modetjejerna. (Visserligen var det min ingifte morbror som tog bilden, men det var det inte så många som visste.)

Hahaha, säger jag, och tycker fortfarande att vi var fina. Trots att jag hade en galen permanent och pojkvännen vägrade köpa nya skor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0